Nov 10, 2010

::.. di akhir sana nanti ..::

seringkali ku tersadung...

dalam melangkah ke tujuan yang satu..

sering kali ku tersasar...

dari matlamat ku yang itu...

sungguh aku sedar..

segalanya..

aku waras..

akan semuanya..

tetapi sering juga aku kalah..

pada setan hatiku...

sering aku tewas..

pada durjana mindaku....

Ya Allah...

ketika aku meminta..

kekuatan serta perlindungan dari kesesatan..

Engkau mengatakan tidak!

aku harus memperolehnya sendiri...

Engkau mengatakan..

" jangan pinta pada-Ku...

Aku memberimu kesedaran..

menimbang mana racun..

mana susu...."

Ya!!!

aku sendirilah harus membina kekuatan...

aku sendirilah harus menampar diri..

agar sedar dari alpa...

jauh dari yang sesat itu....

aku ini harus menolak...

aku ini harus menepis..

segala halangan di depan..

duri di kanan kiri..

jangan agungkan keenakan dunia!!

jangan bertunjangkan keindahan manusiawi!!

ingatlah di sana itu abadi...

bangkit!

ayuh!

lawanlah dirimu....

pasti aku boleh..

kerana aku yakin..

di hujung nanti ada manis untukku...

di akhir nanti ada hadiah buatku...

di sana kelak ada syurga menanti...

111110

0425

0 comments:

..:: kekasih jiwaku ::..