Feb 13, 2011

..::Noktahnya disini::..

Petikan dari karya mini novel(KLIK)

Rahimi Qarin…..
Hadirmu tidak aku nantikan…
Tidak juga aku harapkan….
Seperti air mengalir deras di alur….
Sederas itu perasaanku padamu terbina..
Hari ke hari semakin indah kehidupanku…
Semakin ceria hari-hariku….
Kurasakan engkaulah untukku…
Pelindungku…
Penyelamatku..

Segala pesanmu kusemat…..
Segala kebencianmu ku elakkan…
Jauh di kepekatan malam doa tangisku panjatkan pada Ilahi..
Agar satu hari hati kita kan bertemu…
Di gerbang masjid yang akan dibina….
Dan akan diceriakan dengan lahirnya anak-anak manja…
Pelengkap hidup kita berdua..

Ku sandar doa ku kirim harap pada Maha Pencipta…
Agar mudah jalan bagi kita menuju bahagia…
Agar lapang langkah kita dari sengsara…
Siang berganti malam…
Panas hujan silih berganti….
Ku rasakan sesuatu yang asing…
Lewat setiap pertelingkahan..
Ku lihat dikau semakin jauh..

Ada kala tenggelam tak kelihatan..
Hilang dari pandangan..
Aku ditinggalkan dalam kelam…
Dibiarkan dalam suram..
Meronta dalam gelap…
Cuba meleraikan yang kusut…
Tapi kudratku mengalah..
Aku kalah..

Yang kusut kian tersimpul….
Makin ku rungkai makin serabut….
Kini ku lihat kau berbahagia….

Tanpa kau tahu…
Dari jauh ku perhati..
Setiap gerak geri….
Ku dapat rasakan kau baik-baik saja di sana..
Ramai yang mengambil berat..
Ramai yang mempeduli..

Serasa biarlah aku yang mengundur…
Ku serah segalanya pada Yang Esa…
Kerana ku yakin perancangan-Nya adalah yang terbaik….

Andai suatu hari kita kita ditemukan…
Terbuka hatiku menerima…
Terlalu dalam bekas yang engkau tinggalkan di hati ini…
Tapi andai belahan jiwaku bukan dirimu….
Aku akan redha kerana itulah yang terbaik bagi dirimu dan diriku..

Ku harap engkau jua akan memahami..
Apa yang kulakukan…
Ku serahkan soal kita kepada-Nya..
Jauh sekali aku membenci…
Tidak mungkin dapat ku lupa….
Tetapi jauh lebih baik..
Andai dekat menambah sesal….

Akhir kalam…
Pesanku untukmu….
Semoga engkau akan terus berusaha..
Menjalani hidup yang adakalanya kejam….
Anggaplah semuanya dugaan semata…
Dari Yang Mengetahui…
Hikmahnya pasti akan dirasa…
Bila tiba masanya nanti….

Tidak ku pinta engkau membenci…
Kerana aku bukan pembenci…
Ku harap saja engkau mengerti…
Mengapa semua ini yang terjadi….
Semoga engkau bahagia di sana..
Meneruskan perjuangan di jalan-Nya..

Dan andai suatu masa kita kita ditemukan kembali…
Senyumlah padaku….
Akan ku balas dengan senyuma paling manis...
Namun jika perjalanan kita terpisah hingga ke akhirnya….
Maafkan diriku atas segalanya…..
Kerana aku hanya insan biasa...
Yang hidup telah diatur oleh-Nya...


Noktahnya disini,

0 comments:

..:: kekasih jiwaku ::..